|
Megosztás |
Legfrisebbek
Dodge
‘68
Charger|
V8 | Coupe | auto |
Egy újdonsült ügyfelünk, akinek van egy "félkész" 1968 Dodge Chargere, azzal a kéréssel fordult hozzánk, hogy fejezzük be a projektet és faragjunk egy menő autót neki.
Az autó traileren érkezett hozzánk, a karosszériamunkát elkezdték már előttünk, a motor és a váltó az autóban volt, így kaptuk kézhez a kocsit.
Egy kis infó a Chargerről:
Az 1960-as évek elején az autógyártók új ötleteket kerestek a személyi luxus és a speciális autószegmens megvalósításához. Ez a modell az amerikai közepes méretű autók radikális változási stílusalapjának bizonyult. A második generációs Charger-t az 1968-as évben újratervezték és tovább álmodták a Dodge Coronet modellektől. A hátsó végén például egy "kick-up" spoilert alakítottak ki, amelyet az akkori versenyautók inspiráltak. A rejtett fényszóró rács fő stílusjegy. Az előző modell teljes szélességű hátsó lámpáit, a kettős körkörös lámpaegység váltotta fel. A belső tér hagyományos, rögzített hátsó ülésekkel és középső kartámasz nélkül lett kialakítva.
A fent leírtakból még nem sokat láthatunk, hiszen a beltér üres, egyenlőre a karosszéria adott, amivel először dolgoznunk kell.
Az érkezés pillanatai...
Esővédett, biztonságos helyre álltunk be vele, hogy megkezdhessük a munkálatokat.
Az autót mivel már elkezdték, így először felderítettük az eddig elvégzett munkákat, amelyek nem voltak mindenhol tökéletesek.
Leszereltük a "felbarkácsolt" sárvédőt...
...a régi doblemezt kivágtuk...
...helyére behegesztettük az újat...
...a csomagtérbe az új oldallemezeket behegesztették...
...a hátsó sárvédőt...
...továbbá a hátsó sárvédő sarokelemet is precízen felhegesztettük...
...lebontottuk a hátfalat...
...és a "barkács" megoldás helyett, mostmár pontos munkával hegesztették fel ezt az elemet is.
Íme...
Megemeltük az autót és láható volt, hogy az összeszerelésnek is nekiláttak, de azt sem fejezték be.
A tulaj kérésére extraként, készítettünk a váznyúlványba plusz merevítéseket is...
A bal és jobb oldali toronymerevítéseket is behegesztettük.
A motort kiszereltük, hogy a további karosszéria munkákhoz, majd a fényezéshez könnyebben hozzáférjünk.
A motorral együtt a váltót is kiemelték.
A tulaj nem éppen hétköznapi módon, repülőn hozta magával a következő alkatrészhalmot az autóhoz: motortartó bakok, tömítések, beltér díszítő elemek, műszerfal elemek, LED-es világító testek, line-lock (gumifüstöléshez), díszlécek, gumikéderek, szívósor tömítések, ablaktörlő lapátok...
...ajtókárpit elemek, külső és belső kilincsek, szelepsapkák, csapágyak és fékcsövek.
A leszerelt váltóról lecsiszoltuk a régi festéket és a szennyeződésket, majd hőálló ezüst festékkel fújtuk le a felületét.
Az autó aljának tisztítása...
...alapozása és tömítőzése után...
...alvázvédő festékkel vontuk be az alváz teljes felületét.
Az üregvédelem nagyon fontos a legeldugottabb helyeken is.
A csomagtér kezdeti állapota.
A csomagtér belsejét csiszolták, kémiai rozsdaátalakítóval kenték le...
....majd a kétkomponensű selyem fekete festékréteg adja meg a végleges állapotot.
Néhány fotó a fényezőműhelyből...
Az alvázba beépítettük a subframe connector-t is.
Az autón megkeztük a teljes alapozó festést.
Az autót csiszolták, szürke savas alapozóval festették le, majd gittelték...
Az autón végzett munka szépen halad, 2 hét múlva a fényezés is elkészül.
Az autó lefényezve visszakerült a műhelyünkbe.