|
Megosztás |
Legfrisebbek
Dodge
‘69
Charger|General Lee
V8 | Coupe | auto |
Nem...nem káprázik a szemetek... :)
Az idei Gumball 3000-re történő látogatásunk során láttuk meg ezt a járgányt és persze egyből szemet is szúrt, hogy bizony egy ugyanilyen foglal helyet ebben a pillanatban a mi műhelyünkben is.
Ezen felbuzdulva megszólítottuk a tulajt, aki épp nagyban bőgette a szörnyeteget, ami az ott drosztoló rendőröknek is egyből feltűnt....
A bemutatkozásunk után, hosszú beszélgetés kezdődött, amivel addig jutottunk, hogy megkért minket néhány szervízmunkára és vizsgázatatásra is.
Annyit érdemes tudni az autóról, hogy az 1969 Dodge Chargert a tulaj saját maga hozatta az államokból, avagy ő intézte az egész vásárlási folyamatot. Nagyon nagy becsben tartja azóta is a gépet!
Kívülről elsőre nem szembetűnő az az 1 év különbség....
Előlről már láthatóak a különleges részek...
...a beltér az a pont, ahol teljesen más a kép, mint a '68 Chargerben. Itt világos bőr látható az elegancia dominál...
A front rész és a lámpák is minimális különbséget mutatnak.
...motorja ennek is erős...
...a hátsó lámpák nem kör hanem inkább hosszúkás alakúak, vízszintes elhelyezkedésűek.
A Balaton Classic dátuma aktuális volt, így hát egy hirtelen ötlettől vezérelve meghívtuk a tulajt is egy kis versenyzésre, aki boldogan mondott igent....
....nem is bánta meg, hatalmas élmény volt, hiszen ezen a vesenyen ő még nem vett részt eddig.
Izomos gép, fantasztikus tájon.
Miután kiautózták magukat a tulajok, visszahozták az autót a műhelyünkbe, hogy zavartalanul folytatódhassanak a ránk bízott munkák.
A verseny ideje alatt érkezett hozzánk egy nagy adag alkatrész: fagydugók, váltóolajszűrő+kartertömítés, váltó kihajtás szimmering, szervószivattyú, kipufogótartók, motorkarter tömítés és stabilizátor összekötők. Most várják, hogy a srácok beszereljék őket.
Az új stabilizátor összekötők...
...beszerelésre kerültek az autóba.
A kipufogótartókat is felszereltük...
...továbbá a szervószivattyú is a helyére került.
Miután az összes folyadékszintet ellenőrizték, elindulhatott a kocsi a 2016 Chrono Classic versenyen...
...Lajos és barátai csapattak egy óriásit a napsütésben a Balatonnál.
Azóta forgattak is vele, méghozzá a SpeeZone stábja, Vályi Pistával...
Lajos úgy döntött, hogy télre és a nagy hidegre való tekintettel, letámasztja nálunk a kocsit és néhány munkával is megbízott minket.
Először is a motor esik át a felújításon, így a srácok aknára álltak és a motort-váltót kiszereltük a kocsiból....
....majd a fedett műhelybe vittük, ahol megkezdődik a bontás...
...a szelepfedeleket és a karburátort leszereltük a motorról...
...a szívósort is leszereltük...
...a hengerfejek is leszerelésre kerültek...
...a himbasor leszerelve...
A váltóról az olajsarat, port és az egyéb szennyeződéseket elkezdtük letisztítani...
...majd lecsiszoljuk fémig.
A motor általános állapotfelmérése, előkészítése tisztításra.
A hidrotőkék és a szelepemelő rudak sorrendbe helyezése...1 db hidrotőke elkülönítése, mert nem típusazonos...
...hengerfej szemrevételezése...
...a nem megfelelő hidrotőke megtette a hatását, a vezérműtengelyről a bütykök "elfogytak"...
...a szelepek tömítettségének vizsgálata - nem megfelelő...
...mivel felmerült a gyanú, hogy nem zárnak a szelepek, ezért kiszereltük és kiderült, hogy a szelepvezetőket is cserélni kell a hengerfejben...
...megérkezett a 16 db szelepvezető, ezeket a gépműhelyben fogják beilleszteni a hengerfejbe...
...a képen látható olajszűrő kosár az évek során rengeteg olajsarat és szennyeződést szedett össze, sajnos ez a főtengelyt és a hajtókarcsapágyakat is megviselte - újra kell csapágyazni majd a gépműhelyben...
...megkezdődik a motor tisztítása...
...beáztatása...
...
...a régi vezérműlánc is cserélve lesz...
...a motor magasnyomású mosóval való tisztítása az olaj és vízjáratokkal együtt...
...főtengely csapátmérők mérése, tisztítása...
A motor készül, párhuzamosan a karosszériamunka is zajlik, miután a beltérből kiszereltük mindent...
...a taposókon látható rozsdásodás és lyukak felszámolása volt a következő feladat.
A rozsdás részeket kijelöltük, kivágtuk...
...elkészült a kivágott darab pontos mása.
...majd be is hegesztettük a helyére.
...alulról is látható a behegesztett darab.
Újabb darabot vágtuk ki a taposóból a rozsda miatt...
...legyártottuk a kivágott darab alapján az új lemezt...
...majd behegesztettük.
Itt látható az előző lakatosmunka nem volt túl pontos, a lemezek egymást fedik.:(
A karosszériamunka után alapoztuk a beltér alját.
A megrendelt alkatrészek megérkeztek...
...és további alkatrészek is érkeztek az autó váltójához: a konverter, a flexplate és a shift kit is.
Az alvázat letisztítottuk, lecsiszoltuk...
...és az alvázvédelem megkezdődött...
...az alvázvédőt mindenhová gondosan felvittük, hogy később ne legyen rozsdásodás vagy kőfelverődés.
Kissé lógnak az ajtók, az ajtózsanérokat esztergáltatni kell, ezért az ajtókat leszereltük, a zsanérok pedig "Karcsi bácsihoz" kerülnek.
Eközben a kormányművet kiszereltük, szétszereltük, kitisztítottuk, kicseréltük benne az összes "O" gyűrűt, majd összeszereltük a srácok.
Eközben a szívóteknőt alapoztuk...
...az olajteknőt csiszoltuk, alapoztuk...
...a kipufogókat is megtisztítottuk és feketére festettük.
Megérkezett az autóhoz a dugattyú gyűrű készlet...
...az olajnyomás jeladó...
...vezérmű tengely csapágyak...
...a főtengely csapágyak...
...és a hajtókar csapágyak is.
A motor ebben az állapotban várja a fenti alkatrészek beszerelését.
A vezérműtengely is megérkezett a motorhoz.
A motor szépen összeáll, dugattyúk beszerelve a motorba.
A vezérműtengelyt is beillesztették.
...vezérlés felszerelve.
Az összeszerelés egyik pillanata.
A himbasor is felszerelésre került.
Felkerült az olajteknő is a motorra...
...felkerült a szívósor tömítés is...
A szelepfedelek felszerelésre kerültek.
A motort alapozták...
...és végül Chevy Orange színkódú festékkel festették le a motort.
A vízpumpát is...
...a szivóteknőt is lefestették.
A festék teljes száradása után folytatódik a motor összeszerelése.
Az autóba belekerült újra a "szíve"...
Megérkeztek a hidrotőkék is a motorhoz.
Az "országban nincs ennyi Charger" :)
2017. N.A.A.F.-on is részt vett az autó.
Továbbhaladva az időben a Chrono Classicon is tiszteletét tette Lajos és a Charger.
2017. Chrono Classic
2017. Chrono Classic
2017. Chrono Classic
Az autó azóta visszatért hozzánk további javításra. Például a fékbetéteket felújítattuk.
2018. májusában a Bárdi Autotech Future kiállításon is vendégszerepelt.