|
Megosztás |
Legfrisebbek
2020
01.14.
Dodge
‘01
Viper|
Coupe | manual |
Egy kedves barátunk, aki az Arab Emirátusban dolgozik, megkért minket, hogy segítsünk hazahozni az ő Dodge Viper GTS-ét. Természetesen örömmel mondtunk igent az újabb izgalmas feladatra.
Az autó Dubaiból Eindhovenig konténerrel érkezett, ahonnan úgy gondolták Balázsék - tekintve az autó állapotát - hogy lábon hazagurulnak vele.
Ám mikor odaértek a VÁM-telepre, kiderült, hogy az arabok úgy oldották meg az autó rögzítését, hogy a szelepeket kitépték a gumikból, továbbá az akkumulátor is lemerült közben.
Itt egy kicsit másképp mozgatját az autókat :)
Gyors gumiszerelés és akksitöltés után, ellenőriztük a folyadékszinteket. Kiderült, hogy a hűtővíz is kevés volt.
Érdekesség csupán, néhány fotó, hogy hol jártunk, amikor a Vipert átvettük.
Újabb érdekesség, ahogy ezeket a régi, rozsdás Mustangokat szállítják, amelyre arrafelé van kereslet.
Lelégtelenítettük a rendszert...
...tankoltunk...
....és elindultunk hazafelé....
P-rendszám könyv kitöltés...
...újabb tankolás éjszaka...
Itt pihentünk egy kicsit.
Eleinte minden rendben volt, de párszáz km után kiderült, hogy a hűtő jobban ereszt, mint gondoltuk, így sokszor kellett megállni, légteleníteni, így Frankfurt magasságában arra az elhatározásra jutottunk, hogy felhívjuk a kollégánkat, hogy jöjjön értünk trailerrel. Frankfurtban töltöttünk egy hangulatos éjszakát és másnap útnak indultunk.
Érkezés a műhelybe.
Utánajártunk, ennek a típusnak a gyermekbetegsége, hogy a fém hengerfejtömítés elkorródálódik és átereszti a vizet. A sok fejtörés után, úgy döntöttünk, hogy szétszedjük a motort és kicseréljük a tömítést...
...illetve az utángyártott kínai hűtő helyett csináltattunk bele egy megerősített hűtőt a Nissens-el.
A motorszereléshez is rendeltünk néhány alkatrészt.
A kipufogóhoz készítettünk hővédő lemezeket, ugyanis a nagy melegnek köszönhetően veszélyben volt a kipufogó körüli karosszéria épsége.
A legyártott hővédő lemezeket felszereltük.
Kapott az autó egy új Optima akkumulátort is.
A barátunk panaszkodott, hogy ő úgy látja el vannak csúszva a csíkok a karosszérián. Mértünk mi is és nem a csíkok voltak elcsúszva, hanem egy régebbi balesetnek köszönhetően az első nyúlvány volt elfordulva. Ezt mi visszahúzattuk és a lökhárító is újra lett fényezve.
Életképek a műhelyből...
Miután a srácok elvégezték a rájukbízott munkát, az autó sikeres vizsgát tett és megkaphatta a magyar rendszámtáblákat is.
A szélvédőt ki kellett szerelni, mert a gumitömítéseknél beázott az autó...
...csertéltük a tömítéseket és újra beragasztottuk a szélvédőt.
A régi rozsdás, horpadt klímahűtő....
....szintén megújult.
Az új rendszám felkerült és az autó készen áll a száguldásra.
A Sportvreda forgatásán főszerepben a Viper a Challengerrel karöltve.
A Viperrel hasítottunk egyet idén a Balaton Classicon is.
A Viperrel hasítottunk egyet idén a Balaton Classicon is.